Wednesday, January 9, 2013

簡単な日本料理

このブログを読んでいる料理を作るのが上手な方々へ

私は3月にまた日本に行きますが、今回は一人暮らしで、自分で料理を作ります。日本にいるので日本料理を作ろうを思っているのですがどうやってレシピを調べるのか、何の料理を作ればいいのか、さっぱり分からないので誰か簡単な料理のレシピがありましたら是非教えてください。私はスープや鶏肉料理が好きで、30~40分でできる料理が理想です。皆さんは仕事の後で家で料理をよくしますか。するなら、どんな料理を作りますか。私は留学生だったとき、外食の他によく炒め物やパスタを作りました。でも、今回は外食のお金がほとんどないから食事は大体家で作るしかないんです。なので、アドバイスやレシピサイトのリンクや自分のレシピがありましたら、教えて頂けませんか。よろしくお願いします。

大体、皆はクックパッドというサイトを勧めました。リンクは下記:
http://cookpad.com/

2 comments:

Unknown said...

Which program do you use to type Japanese? I've been experiementing with lots of different kinds and I still havent found a user friendly program. Thanks!

Asheli said...

HI
I usually just use the keyboard setting that's already installed on the computer. I have a Mac and if you go to keyboard setting and open language and text preferences you should be able to change the keyboard language to pretty much any language. I sometimes type in Korean too so there's an option for that as well.